• صفحه اصلی
  • رهگیری مرسوله
  • آدرس یابی
  • درباره ما
  • همکاری با ما
    بازاریابانفرصت‌های شغلی
  • پشتیبانی
    تماس با ماقوانین و مقرراتسوالات متداولدانلود اپلیکیشن
  • صفحه اصلی
  • رهگیری مرسوله
  • آدرس یابی
  • درباره ما
  • بازاریابانفرصت‌های شغلی
  • تماس با ماقوانین و مقرراتسوالات متداولدانلود اپلیکیشن

سوالات متدوال

صاپست چیست؟

صاپست، صندوق الکترونیکی پست می‌باشد که بعنوان شناسه منحصر به فرد و یک آدرس همراه و مادام العمر توسط کاربر (اشخاص، شرکت‌ها، کسب و کارها، سازمان‌ها) انتخاب و پس از آن این شناسه جایگزین نشانی افراد جهت ارسال و دریافت مرسولات خواهد شد. برخلاف کدپستی که یک کد مکان محور است شناسه صاپست یک شناسه فرد محور است که برای همیشه ثابت خواهد بود و هر کاربر به آسانی می‌تواند مدیریت نشانی و مرسولات خود را در آن داشته باشد.

شناسه صاپست چه تفاوتی با کد پستی دارد؟

کدپستی مکان محور است و متعلق به یک مکان می‌باشد. به طوری که که اگر شما جابجا شوید یا آن مکان را به شخص دیگری تحویل دهید کدپستی آن را نیز باید واگذار کرده و نمی‌توانید آن کدپستی را با خود به همراه داشته باشید. اما شناسه صاپستی فرد محور است و شما تا زمانی که از این سرویس استفاده می‌کنید می‌توانید همیشه با خود به عنوان آدرس همراه داشته و کدپستی آدرس یا آدرس‌های مدنظرتان را به آن متصل کنید و مرسوله خود را در آخرین آدرس محل حضورتان دریافت نمایید.

کاربر چه نوع شناسه‌هایی را می‌تواند انتخاب نماید؟

در حال حاضر شناسه‌های زیر در دسترس می‌باشد: کدملی، شماره موبایل، کد 7 رقمی رند یا غیر رند به انتخاب متقاضی و شناسه ملی برای شرکت‌ها

هر فرد حقیقی یا حقوقی چه تعداد شناسه میت‌اند انتخاب نماید؟

حداقل یک و حداکثر 10 شناسه قابل انتخاب است.

به هر شناسه چند آدرس قابل اتصال می‌باشد؟

به هرشناسه میتوان 5 آدرس متصل نمود، با توجه به اینکه تنها یک آدرس بعنوان آخرین نشانی فعال می‌باشد و ملاک ارسال مرسولات قرار خواهد گرفت.

از چه زمانی می‌توان از شناسه صاپست به عنوان نشانی بر روی مرسولات استفاده نمود؟

پس از ثبت نام، اخذ شناسه و پرداخت هزینه‌های آن، کاربر می‌تواند از شناسه خود بر روی مرسوله استفاده نماید.

منظور از تایید موقت داخل پنل کاربر به چه معناست؟

تا بررسی و تایید نهایی مدارک و مشخصات مندرج در سامانه توسط اپراتور سامانه، پروفایل کاربر درحالت "تایید موقت" خواهد بود و در صورت عدم نقص، وضعیت پروفایل به "تائید شده" تغییر خواهد کرد. نکته: کاربر در وضعیت "تایید موقت" نیز میتواند از شناسه صاپست خود به عنوان نشانی استفاده نماید. اما درصورت نقص مدارک و اعلام آن از طرف سامانه و عدم اصلاح آن توسط کاربر پس از 72 ساعت، شناسه مذکور غیرفعال خواهد شد.

چه کسانی می‌توانند شناسه صاپست بگیرند؟

اشخاص، افراد حقوقی و موسسات دولتی و خصوصی، صاحبین کسب و کارها و فروشگاه ها می‌توانند شناسه صاپست دریافت کنند.

شناسه صاپستی در تمامی پست‌های دولتی و دفاتر پیشخوان فعال می‌باشد؟

بله فعال می‌باشد.

محدوده جغرافیایی آن تا چه حد است؟

کل کشور به طوریکه شامل پوشش خدمات پستی شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران باشد.

تا چه زمانی گیرنده می‌تواند آخرین آدرس خود را برای دریافت مرسوله ثبت نماید؟

تا قبل از ارسال مرسوله توسط فرستنده، گیرنده می‌تواند آدرس خود جدید خود را ثبت نماید. ولی بعد از آن مرسوله به آدرس ثبتی که قبلا در سامانه درج شده است ارسال خواهد شد.

مزیت تبدیل شدن آدرس من به یک شناسه چیست؟

در بخش ثبت نشانی: سهولت در فرایند آدرس نویسی مدیریت آسان نشانی در تمامی ساعات شبانه روز و تا قبل از ارسال مرسوله ارسال مرسوله به آخرین نشانی و به روز شده توسط کاربر مدیریت صندوق مرسولات و رهگیری آن ها به صورت مجازی استفاده از شناسه منحصر به فرد با هدف آدرس دهی امن در خریدهای اینترنتی پرهیز از ثبت مکرر اطلاعات فردی شخصی و نشانی‌ها در هر بار مراجعه به پست امکان به روز رسانی آخرین آدرس در محلی امن دریافت یک شناسه منحصر به فرد و اتصال آن به آدرس های مختلف و مدیریت مکانی و زمانی آن جهت دریافت و ارسال مرسولات عمومی یا خصوصی نمودن آدرس خود جهت دریافت خدمات مختلف دریافت گزارش جامع از مرسولات ارسالی و دریافتی درسامانه و آرشیو شدن آن آسان نویسی آدرس و چاپی شدن آدرس ها موجب کاهش خطا در آدرس نویسی و توزیع موفق تر مرسوله خواهد شد در بخش درخواست صندوق های شخصی استفاده از شناسه منحصر به فرد و کارا به جای درج نشانی کامل پستی و ... مدیریت آسان صندوق شخصی فیزیکی در صورت در خواست صندوق فیزیکی شخصی امکان مدیریت عملکرد و اطلاعات صندوق از جمله: ویرایش نشانی، گزارش گیری از مرسولات دریافتی ارائه خدمات ارزش افزوده همچون: اطلاع رسانی از طریق پیامک تعیین مدت زمان اختیاری رسوب مرسوله در صندوق توسط مشتری امکان رهگیری و اخذ گزارش از میزان مرسولات ارسالی و دریافتی در هر بازه دلخواه در هر دو بخش ثبت نشانی و صندوق شخصی دریافت تمامی خدمات از جمله ثبت نام، تمدید و تقاضای نگهداری مرسولات به صورت کاملا برخط صاحبان مشاغل ،اصناف و کسبه این افراد می توانند با دریافت شناسه صاپستی، دیگر نگران دریافت مرسولات خود در آدرس های جدید نباشند. مستاجرین، پزشکان، وکلا، مهندسین، نیروهای نظامی و دانشجویان هر آنکسی که بنا به شغل و ماموریت خود مجبور به مهاجرت دائم و موقت به شهر های دیگر هستند با عضویت در این سامانه می توانند در آخرین محل حضور خود با ثبت تغییر نشانی در سامانه مرسولات خود را دریافت کنند. صاحبان کسب وکارهای مجازی اگر از شرکت پست جهت ارسال مرسولات خود استفاده می کنید می توانید به جای اخذ آدرس از مشتریان ، صرفا شناسه صاپستی آنها را دریافت و مرسوله را به شرکت پست جهت ارسال به آخرین آدرس ، تحویل نمایید. به طوریکه حتی می توانید در سامانه خود لینکی از سامانه صاپست را درج و از مشتریان بخواهید که پس از ورود به لینک مربوطه شناسه صاپستی خود را ثبت نمایند. موسسات و شرکتهای دولتی و خصوصی تمامی موسسات دولتی و خصوصی در صورت احراز شرایط می توانند شناسه صاپستی دریافت نموده به طوریکه این گونه سازمان ها برای تمامی معاونت ها و مدیران کل خود ، طبق چارت سازمانی می توانند شناسه صاپستی فرعی نیز دریافت و تمامی مرسولات ارسالی و دریافتی خود را از طریق این سامانه مدیریت نمایند. ضمن اینکه شرکتهای خصوصی به دلیل نقل مکان دفاترشان می توانند با دریافت شناسه صاپستی و تحویل آن به مخاطبین به راحتی مرسولاتشان را در آدرس جدید دریافت کنند. و دیگر به جای درج آدرس دفاتر خود شناسه صاپست را روی کارت ویزیت درج نمایند و در قسمت عمومی نمودن آدرس در حین ثبت نام ، برای مشتریان خود این اختیار را قائل شوند که در سامانه صاپست صرفا با درج شناسه صاپستی ، تلفن جدید و آخرین آدرس شما را مشاهده نمایند.

رهگیری مرسولات صاپست به چه صورت می‌باشد؟

مشتریان عضو صاپست میتوانند از قسمت مرسوله ها در پروفایل کاربری خود نسبت به رهگیری مرسولات اقدام نمایند. مشتریان غیرصاپستی نیز میتوانند از طریق گزینه رهگیری مرسولات در صفحه اصلی سایت به آدرس https://sapost.ir/tracking یا سایت https://tracking.post.ir آخرین وضعیت مرسوله خود را بررسی نمایند.

سرویس گیت وی چیست؟

صاپست در جهت آسان سازی فرآیند ارسال مرسولات و کاهش مراجعه و حضور مشتریان در دفاتر پستی، اقدام به راه اندازی سرویس ثبت آنلاین مرسولات پستی نموده است. ازین پس شما میتوانید نسبت به ثبت مرسولات و پرداخت هزینه پستی از طریق حساب کاربری خود اقدام نمایید. این سرویس برای تمام افرادی که در صاپست ثبت نام نموده اند، فعال شده است. برای استفاده از این سرویس باید بتوانید وزن و ابعاد دقیق هر مرسوله را در سامانه ثبت نمایید. پس از اتمام فرآیند ثبت مرسولات و پرداخت، شما باید بارکدهای پستی مرسولات را چاپ نموده و روی مرسوله بچسبانید. سپس مرسولات را به یکی از شعب تجارت الکترونیک واقع در منطقه پستی خودتان تحویل دهید. جمع آوری مرسولات از محل شما و تحویل به پست، نیز بزودی فعال خواهد شد.

پس از ثبت فروشگاه گیت وی، در چه مدتی پروفایل از سمت پست تایید می‌گردد؟

این مورد حداکثر 72 ساعت کاری زمان می‌برد.

مزایای سرویس گیت وی چیست؟

مقایسه قیمت و زمان تحویل مرسوله،کاهش هزینه های پستی و تخفیف در هزینه ارسال مرسولات، دارای نازل ترین هزینه پستی مرسولات در مقایسه با سایر اپراتورها، هزینه های پیامکی مقرون به صرفه، اطلاع رسانی آنلاین وضعیت مرسوله (فرستنده/گیرنده)، امکان ثبت مرسوله در هر ساعت از شبانه روز، امکان ارائه وب سرویس، کاهش برگشتی مرسولات، کاهش حضور در ادارات پستی، امکان ارسال به صورت انبوه و تکی.

Post
Ide-Bonyan-Sharif
logo-samandehi
انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران(کسب و کار های اینترنتی)
twitteraparatlinkedineitaabale-app
sapost-white-logo

تمام حقوق مادی و معنوی این سرویس

(وبسایت اپلیکیشن) متعلق به شرکت ایده بنیان شریف میباشد