• صفحه اصلی
  • رهگیری مرسوله
  • آدرس یابی
  • درباره ما
  • همکاری با ما
    بازاریابانفرصت‌های شغلی
  • پشتیبانی
    تماس با ماقوانین و مقرراتسوالات متداولدانلود اپلیکیشن
  • صفحه اصلی
  • رهگیری مرسوله
  • آدرس یابی
  • درباره ما
  • بازاریابانفرصت‌های شغلی
  • تماس با ماقوانین و مقرراتسوالات متداولدانلود اپلیکیشن

قوانین و مقررات

قوانین و مقررات استفاده از سامانه و خدمات صاپست

صندوق الکترونیکی پست با نام اختصاری صاپست، یک خدمت جدید پستی است که شامل: ✓ یک نشانی برای همیشه و در هر مکان ✓ یک صندوق مجازی با خدمات گسترده ✓ حفظ حریم خصوصی با تبدیل آدرس به یک شناسه ✓ به روز رسانی آدرس در هر مکان و زمان ✓ مدیریت آخرین نشانی های محل حضور جهت دریافت مرسوله ✓ رهگیری مرسولات(برای گیرنده و فرستنده) ✓ ثبت نام و درخواست آنلاین صندوق شخصی (فیزیکی) مستقر در مراکز پستی سراسر کشور متقاضی پس از تکمیل اطلاعات خود در سامانه، یک یا چند شناسه صاپست به پیشنهاد خودر در سامانه ثبت و پس از آن می‌تواند آدرس محل حضور خود را تغییر داده و هر مرسوله پستی را در هر نقطه‌ای که برای وی امکان‌پذیر و تحت پوشش شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران باشد، دریافت نماید. تمامی کاربران سامانه موظف هستند تا قوانین و مقررات مربوط به استفاده از سامانه را با دقت مطالعه نموده و با آنها موافقت نمایند. نصب اپلیکیشن یا دسترسی به وب‌سایت، ثبت‌نام یا ورود کاربران به سامانه یا استفاده از پروفایل شخصی، یا هر گونه دانلود و آپلود محتوا یا درج مطلب و دیدگاه، به معنای آگاهی و پذیرش کامل تمامی شرایط و قوانین و مقررات مربوط به استفاده از سرویس‌ها و خدمات سامانه خواهد بود و به استناد ماده 10 قانون مدنی، کلیه مفاد حاضر به منزله قرارداد تلقی گردیده برای همه کاربران لازم الاجرا است. بدین ترتیب کاربر با مطالعه و تایید مجموعه قوانین و مقررات مندرج در این صفحه و لینک‌های مربوطه، حق هر گونه ادعای بعدی درخصوص عدم آگاهی از نحوه ارائه خدمات و نیز قوانین و مقررات بهره‌برداری از سامانه را از خود سلب می‌نماید. همچنین کلیه کاربران ملزم به رعایت قوانین شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران بوده و باید پیش از استفاده از سایت و خدمات سامانه، موارد ذیل را به دقت مطالعه نموده و تایید نمایند. ✓ 1. قوانین و مقررات استفاده از سایت و خدمات صاپست (مندرج در صفحه حاضر) ✓ 2. راهنمای سایت (لینک مندرج در منوی بالای سایت) ✓ 3. سوالات متداول (لینک مندرج در منوی بالای سایت) ✓ 4. مصادیق محتوای مجرمان ✓ 5. قوانین تجارت الکترونیک ✓ 6. قانون جرائم رایانه‌ای ✓ 7. مجموعه قوانین و مقررات شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران (بالاخص درخصوص لیست مرسولات ممنوعه - غیرقابل قبول جهت ارسال)

ماده 1.تعاریف و مفاهیم

✓ 1.1 صاپست (صندوق الکترونیکی پست): یک خدمت جدید پستی که از سوی شرکت ایده بنیان شریف و با همکاری شرکت ملی پست ج.ا.ا به متقاضیان عرضه می‌گردد. ✓ سامانه صاپست (سایت) در آدرس اینترنتی https://www.sapost.ir قابل دسترسی است، در ضمن کاربران می توانند از طریق آدرس https://sapost.post.ir، از این خدمت استفاده نمایند. ✓ 2.1 شرکت: شرکت ایده بنیان شریف که با اخذ مجوز رسمی و با همکاری شرکت ملی پست، مجری طرح صاپست در کل کشور بوده و از طریق دفاتر پستی دولتی و خصوصی (دفاتر پیشخوان دولت) اقدام به ارائه خدمت می‌نماید. ✓ 3.1 سامانه: وب‌سایت صاپست به آدرس اینترنتی https://www.sapost.ir و مجموعه داده‌ها و نرم‌افزارهای وابسته به آن اعم از اپلیکیشن‌ها، اینترفیس‌ها، APIها، دیتابیس‌ها، فایل‌ها، سرورها، و غیره می باشد. ✓ 4.1 کاربر (متقاضی ): هر شخص (اعم از حقیقی یا حقوقی) که ضمن مطالعه و پذیرش قوانین و مقررات سایت و خدمات صاپست، اقدام به دسترسی به سایت یا بهره‌برداری از خدمات سامانه می‌نماید. ✓ 5.1 پست: شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران. ✓ 6.1 شناسه صاپست: یک شناسه منحصر به فرد است که بیانگر هویت کاربران سامانه بوده و ارائه خدمات صندوق مجازی پست، تنها از طریق این شناسه امکان‌پذیر خواهد بود. ✓ 7.1 گیرنده: هر شخص دریافت‌کننده مرسوله پستی ✓ 8.1 فرستنده: هر شخص ارسال‌کننده مرسوله پستی ✓ 9.1 اعتبار (یا شارژ حساب کاربری): اعتباری ریالی است که کاربران از طریق آن می‌توانند اقدام به بهره برداری از خدمات سامانه نمایند. ✓ 10.1 اطلاعات کاربران: کلیه داده‌هایی که کاربران جهت ثبت‌نام اولیه یا ثبت سفارش و استفاده از خدمات، در درون سامانه وارد نموده و یا بارگذاری می‌نمایند. ✓ 11.1 دوره اعتبار: بازه زمانی است که کاربر مجاز به استفاده از خدمات سامانه (و شناسه صاپستی) خواهد بود. ✓ 12.1 تراکنش پستی: به تعداد دفعاتی که شناسه صاپستی گیرنده توسط اپراتور پست بر روی مرسولات درج میگردد. ✓ 13.1 مسدود: لغو موقت امتیاز کاربر و عدم دسترسی موقت کاربر به حساب کاربری تا تعیین تکلیف آن. ✓ 14.1 سلب امتیاز: لغو کامل عرضه خدمات صاپست به یک کاربر و ابطال شناسه صاپست متقاضی برای همیشه. ✓ 15.1 پشتیبانی: هر درخواست سیستمی و الکترونیکی از سوی کاربر سامانه (جهت دریافت خدمات یا رفع مشکل) که از طریق فرم‌ پشتیبانی در سایت، برای صاپست ارسال می‌گردد. ارسال پرسش از طریق حساب کاربری اشخاص و همچنین چت آنلاین تعبیه شده در صفحه نخست وبسایت امکان‌پذیر خواهد بود. ✓ 16.1 ابلاغ و ابلاغیه: هرگونه پیام یا اخطاری که از طرف صاپست به صورت الکترونیکی (اعم از درج مطلب عمومی در سامانه، و یا در قالب‌های ایمیل یا درخواست پشتیبانی یا حساب کاربری یا پیامک) به متقاضی ارسال می‌شود. صاپست در انتخاب نحوه ارسال ابلاغ‌ها مختار بوده و ارسال ابلاغیه‌ها فقط از یکی از طرق پیش‌بینی شده، کفایت می‌نماید. ✓ 17.1 روز کاری: به معنی روزهای شنبه تا پنج شنبه هر هفته بوده که روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح الی 4 بعد ازظهر و روزهای پنج شنبه از ساعت 8 تا ساعت 13 را در بر خواهد گرفت. روزهای تعطیل نیز همان تعطیلات رسمی کشور ایران می‌باشد. ✓ 18.1 تایید مدارک: بعد از ثبت نام اشخاص، حقوقی و سازمان ها، مدارک ارسال شده جهت عضویت در سامانه صاپست، می بایست توسط اپراتور تایید گردد. ✓ 19.1 تایید شناسه صاپست: بعد از درخواست شناسه صاپست توسط کاربران، امکان استفاده از آن توسط کاربر می بایست تایید گردد. در صورتی که بنا به هر دلیلی کاربر مجاز به استفاده از آن شناسه نباشد، در مرحله تایید شناسه صاپست این موضوع به اطلاع وی می رسد. بدیهی است در صورتی که شناسه صاپستی برای کاربر تایید نگردد، وجه پرداختی به اعتبار وی در داخل پنل افزوده شده و کاربر می بایست شناسه صاپست دیگری را درخواست دهد.

ماده 2. مالکیت مادی و معنوی

✓ 1.2 کلیه حقوق مادی و معنوی سامانه، داده‌ها و اطلاعات و هرگونه محتوای عرضه‌شده بر روی سامانه، منحصراً متعلق به شرکت ایده بنیان شریف بوده و حقوق مرتبط (Related rights) نیز به شرکت ایده بنیان شریف تعلق خواهد داشت. ✓ 2.2 استفاده از نشان تجاری، لوگو و نام "صاپست" (به هر نوع و با هر پسوند و پیشوند)، بدون اخذ مجوز کتبی از شرکت ممنوع بوده و متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. ✓ 3.2 کلیه اشخاص (اعم از کاربران صاپست و غیره) بدون اخذ مجوز کتبی از شرکت، مجاز به استفاده کلی یا جزئی از مطالب مندرج در سامانه (به هر شکل ممکن و با هر هدف) نخواهند بود. ✓ 4.2 کپی‌برداری از قالب و طرح‌های گرافیکی سامانه، بدون اخذ مجوز کتبی از شرکت مجاز نخواهد بود. ✓ 5.2 هر گونه دسترسی غیرمجاز به بخش‌های غیرعمومی سامانه (اعم از اینکه با تدابیر امنیتی حفاظت شده باشد یا خیر) نقض حقوق مادی و معنوی سامانه محسوب می‌گردد و متخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. ✓ 6.2 کاربر هیچ گونه حق مالکیت (مادی یا معنوی) در خصوص سامانه و اطلاعات موجود یا بارگذاری شده در سامانه، نخواهد داشت.

ماده 3. قوانین و مقررات عمومی

اهم تعهدات طرفین توافق و فرایند بهره‌برداری از خدمات سامانه، بشرح ذیل خواهد بود؛ فرایند ثبت‌نام (دریافت شناسه صاپست) ✓ 1.3 کاربر با علم و آگاهي کامل از نحوه عملکرد صاپست و پس از مطالعه قوانين و مقررات سامانه، اقدام به ثبت‌نام در سامانه نموده و بدين ترتيب حق هر گونه ادعاي بعدي درخصوص ناآشنايي با عملکرد سامانه و يا عدم آگاهي از قوانين و مقررات سامانه را از خود سلب مي‌نمايد. ✓ 2.3 در زمان تکمیل فرم ثبت‌نام، کاربر باید واجد اهلیت و صلاحیت لازم باشد. تبصره 1- چنانچه فقدان اهلیت و صلاحیت کاربر منجر به انسداد حساب کاربری یا لغو شناسه صاپستی گردد، کلیه وجوه موجود در حساب کاربری به نفع صاپست ضبط خواهد شد. تبصره 2- چنانچه کاربر به نمایندگی از یک شخص حقوقی توافق حاضر را منعقد می‌نماید، باید طبق آخرین تغییرات روزنامه رسمی، صاحب امضای مجاز شخص حقوقی باشد. تبصره 3- کاربر مجاز به ایجاد تغییر در اطلاعات هویتی حساب کاربری خود، نخواهد بود. تبصره 4- کاربران حقوقی می بایست در هنگام ثبت نام، فرم تعهدنامه دریافت شده از سایت را بعد از امضاء صاحبین امضاء(در سربرگ رسمی شرکت)، ممهور به مهر رسمی شرکت نموده و در سامانه مجددا بارگزاری نمایند. بدیهی است هرگونه مغایرتی در اطلاعات اصلی کاربران حقوقی(چه در هنگام ثبت نام و چه بعد از ثبت نام) بر عهده صاحبین امضاء خواهد بود. ✓ 3.3 تمامی فرایند ثبت‌نام باید توسط خود مالک حساب کاربری صورت پذیرد و مسئولیت ورود صحیح و کامل اطلاعات در سامانه، بر عهده کاربر خواهد بود. درج اطلاعات ناقص یا نادرست به منزله سوءنیت کاربر تلقی خواهد شد و صاپست می‌تواند حسب مورد، نسبت به مسدودسازی یا لغو امتیاز حساب کاربری و یا معرفی کاربر متخلف به مراجع قضائی اقدام نماید. تبصره 1- حقوق و تعهدات کاربر قابل انتقال به غیر نخواهد بود و کاربر حق واگذاری اطلاعات حساب کاربری خود به اشخاص ثالث را ندارد و مسئولیت و عواقب استقاده از هر حساب کاربري تنها بر عهده مالک حساب کاربري خواهد بود تبصره 2- کليه کاربران موظف خواهند بود تا با هويت واقعي خود اقدام به ثبت نام در سامانه نمايند. ✓ 4.3 استفاده از اطلاعات مجعول يا نادرست، علاوه بر لغو امتياز شناسه صاپستی منجر به ضبط وجوه حساب کاربري به نفع صاپست خواهد شد. ✓ 5.3 پس از تکمیل فرم ثبت نام توسط کاربر و کنترل و تایید مدارک، کاربر می تواند از سامانه بهره مند شود. با تایید مدارک و تایید شناسه صاپستی انتخاب شده توسط کاربر، امکان مشاهده صندوق مرسولات و مدیریت آخرین آدرس توسط کاربر امکان پذیر خواهد بود. بدیهی است در صورتی که مدارک ارسالی یا شناسه صاپستی مورد تایید سامانه صاپست نباشد، کاربر می بایست در اسرع وقت مدارک ارسالی را تکمیل(تصحیح) نموده یا نسبت به تعیین شناسه صاپستی دیگر اقدام نماید. ✓ 8.3 کلیه کاربران سامانه موظف خواهند بود تا در هنگام درج اطلاعات فرم‌ها و لیست‌ها، اطلاعات خود را به صورت صحیح ارائه نمایند. مسئولیت درج اطلاعات ناقص یا نادرست بر عهده کاربر خواهد بود و صاپست در صورت اطلاع از عدم صحت اطلاعات، اقدام به مسدودی حساب کاربر یا سلب امتیاز شناسه صاپست خواهد نمود. ✓ 9.3 کلیه درخواست‌های کاربر جهت دریافت خدمت یا هر گونه اعلام نیاز جهت رفع مشکلات، باید از طریق فرم‌های استاندارد و قالب‌های مشخص شده در سامانه (از قبیل درخواست پشتیبانی، و غیره) صورت پذیرد. ✓ 10.3 استفاده از تصاویر غیراخلاقی، يا دارای پوشش نامناسب، يا ناهنجار، يا تصاویر موهن، يا مبين نوع اعتقادات و نگرش‌هاي سياسي، يا دلخراش، به عنوان تصوير پروفایل مجاز نخواهد بود. ✓ 11.3 در صورت مشاهده و یا احتمال وجود هر گونه تناقض در اطلاعات حساب کاربری، صاپست می‌تواند حساب کاربری مشکوک را تا رفع ابهام و تعیین وضعیت نهایی، مسدود نماید. ✓ 12.3 صاپست می‌تواند برای اطمینان از صحت اطلاعات و تایید اطلاعات حساب کاربری، در بازه‌های زمانی مختلف و به روش‌های گوناگون، نسبت به احراز هویت مجدد کاربران اقدام نموده و در صورت لزوم خواستار بارگذاری اطلاعات بیشتر یا ارسال مدارک تکمیلی به شرکت گردد. ✓ 13.3 اتباع بیگانه (افرادی که تابعیت ایرانی ندارند) می توانند با شماره گذرنامه خود در خواست شناسه صاپست درخواست نمایند. ✓ 14.3 کاربر حق فروش یا انتقال و واگذاری حق بهره‌برداری از حساب کاربری را به اشخاص ثالث، نخواهد داشت. در صورت اثبات این مسئله، صاپست اقدام به لغو امتیاز شناسه صاپست کاربر خواهد نمود. ✓ 15.3 کاربر صاپست موظف خواهد بود تا هرگونه تغییر در اطلاعات حساب کاربری و آدرس خود را از طریق حساب کاربری خود بروزرسانی نماید.

ماده 4. توافقات فنی

✓ 1.4 هر گونه تلاش در جهت ایجاد اخلال یا تخریب در داده‌ها یا عملکرد سامانه، نقض قوانین و مقررات سامانه تلقی گردیده و با شخص متخلف برابر قوانین و مقررات سامانه و قوانین جاری کشور برخورد خواهد شد. ✓ 2.4 هر گونه فعالیت در راستای دسترسی غیرمجاز یا غیرقانونی به بخش‌های مختلف سامانه و سرویس‌های آن (اعم از اینکه با تدابیر امنیتی متناسب حفاظت شده باشند یا نه)، نقض قوانین و مقررات سامانه تلقی گردیده و با شخص متخلف برابر قوانین و مقررات سامانه و قوانین جاری کشور برخورد خواهد شد. ✓ 3.4 هرگونه تلاش در جهت استخراج سورس شناسه های (source code) سامانه صاپست، از قبیل مهندسی معکوس (reverse engineering) یا دیکامپایل کردن (decompile) یا فعالیت‌های مشابه، نقض حقوق مادی و معنوی سامانه و نقض قوانین و مقررات سایت تلقی گردیده و با شخص متخلف برابر قوانین و مقررات سامانه و قوانین جاری کشور برخورد خواهد شد. ✓ 4.4 کاربران سامانه تنها مجاز به استفاده از رابط کاربری گرافیکی سامانه هستند. هر گونه فعالیت در راستای تحلیل ترافیک شبکه یا شنود و دسترسی به محتوای در حال انتقال ارتباطات رایانه‌ای یا مخابراتی، نقض قوانین و مقررات سامانه تلقی گردیده و با شخص متخلف برابر قوانین و مقررات سامانه و قوانین جاری کشور برخورد خواهد شد ✓ 5.4 هرگونه تلاش جهت بارگذاری محتوای غیرمتعارف (از قبیل آپلود شل، و غیره) یا ورود داده‌های غیرمتعارف (Injection) یا تلاش برای دور زدن کپچاها و سامانه‌های تشخیص اسپم، تخطی از قوانین سامانه تلقی می‌گردد. ✓ 6.4 انجام هرگونه فعالیت خزشگری (Crawling) و ایندکس‌گذاری (Indexing) و یا سایر فعالیت‌های مربوط به داده‌کاوی و تحلیل داده‌ها، تنها با اخذ مجوز کتبی از صاپست امکان‌پذیر خواهد بود. در غیر این صورت فعالیت‌های مزبور نقض قوانین و مقررات سامانه و نوعی دسترسی غیرمجاز تلقی گردیده و با شخص متخلف برابر قوانین و مقررات سامانه و قوانین جاری کشور برخورد خواهد شد. ✓ 7.4 کاربر مجاز نیست با استفاده از روش‌های mirroring یا framing یا روش‌های دیگر نسخه‌ای دیگر از سرویس صاپست را روی سرورهای دیگر ارائه کند. ✓ 8.4 تلاش جهت ورود یا بارگذاری هرگونه داده غیرمتعارف (اعم از اینکه منجر به بروز اخلال و تخریب در سامانه ها و داده‌ها بشود یا خیر)، نقض قوانین و مقررات سامانه تلقی گردیده و با شخص متخلف برابر قوانین و مقررات سامانه و قوانین جاری کشور برخورد خواهد شد. ✓ 9.4 مسئولیت مدیریت، امنیت و حفاظت از هر حساب کاربری تنها بر عهده شخص مالک حساب کاربری خواهد بود. فلذا در صورت واگذاری اطلاعات حساب کاربری به اشخاص، کلیه مسئولیت‌ها همچنان برعهده مالک حساب کاربری خواهد بود. ✓ 10.4 بروز نقص فنی در خدمات و عملکرد سامانه (یا هک و نفوذ به سامانه) امری محتمل بوده و صاپست می‌کوشد تا حد امکان و در اسرع وقت نسبت به ترمیم خطاها و مشکلات اقدام نماید، لیکن صاپست در قبال ورود هرگونه خسارت به کاربران، مسئولیتی برعهده نخواهد داشت. ✓ 11.4 بروز وقفه در سرویس‌دهی صاپست (به عللی از قبیل حملات سایبری یا تلاش برای بروزرسانی و ارتقاء سامانه) امری مرسوم است و صاپست تعهدی برای ارائه دسترس‌پذیری صددرصد، بر عهده ندارد. ✓ 12.4 صاپست هیچ گونه مسئولیتی درخصوص لینک‌های مرده یا حذف‌شدن صفحات سایت از موتورهای جستجو بر عهده ندارد. ✓ 13.4 در صورت مشاهده ارسال اسپم (هرزنامه) از سوی کاربر، صاپست نسبت به انسداد حساب کاربری متخلف اقدام خواهد نمود. حساب کاربر خاطی را مسدود می کند. ✓ ‌4.4 ارسال لینک‌های پرداخت صاپست به صورت اسپم، از مصادیق نقض قوانین و مقررات سامانه تلقی می‌گردد. ✓ 15.4 هرگونه سوء‌استفاده از سرویس صاپست و یا استفاده ماشینی از سرویس صاپست، بدون هماهنگی قبلی و اخذ مجوز کتبی از شرکت، ممنوع بوده و در صورت مشاهده با کاربر خاطی برخورد قانونی خواهد شد. ✓ 16.4 پس از فعال‌سازی اکانت کاربری صاپست هیچگونه مسئولیتی در قبال امنیت حساب کاربری و سوء‌استفاده‌های احتمالی از حساب کاربر را بر عهده نخواهد داشت، و کاربر شخصاً موظف به حفاظت از کلمه عبور و آدرس پست الکترونیک خود می‌باشد. ✓ 17.4 کلیه کاربران موظف خواهند بود تا بصورت دوره‌ای (حداقل هر یک ماه یکبار) نسبت به تغییر کلمه عبور خود اقدام نمایند.

ماده 5. سیاست حفظ حریم خصوصی

✓ 1.5 اطلاعات شخصی و مالی کاربران در سامانه، محرمانه بوده و (جز در موارد پیش‌بینی شده در مجموعه قوانین و مقررات سامانه) در اختیار اشخاص ثالث داده نخواهد شد. ✓ 2.5 صاپست هیچ گاه از طریق ایمیل و یا پیام کوتاه یا شبکه‌های اجتماعی نسبت به دریافت اطلاعات محرمانه کاربران اقدام نمی‌نماید و تمام فرایندها از طریق بخش پشتیبانی پنل کاربری انجام خواهد شد. ✓ 3.5 هرگونه تغییر در خط مشی رازداری و سیاست‌های حفظ حریم خصوصی کاربران، از طریق همین صفحه قابل مشاهده خواهد بود. تبصره – در صورت عدم موافقت کاربر با سیاست‌های جدید حفظ حریم خصوصی، کاربر می‌تواند ضمن استفاده از حق فراموشی، بطور کامل از سامانه صاپست خارج شود. ادامه استفاده کاربران از خدمات سامانه (اعم از اقدام به ورود به سامانه، ثبت سفارش، ارسال درخواست پشتیبانی، درج کامنت، بارگذاری هرگونه داده و محتوا، و غیره) به منزله پذیرش ضمنی قوانین و مقررات جدید سامانه تلقی خواهد شد. ✓ 4.5 چنانچه کاربر تمایلی جهت دریافت ایمیل‌ها و خبرنامه‌های صاپست و شرکت نداشته باشد، می‌تواند بر روی کلمه لغو عضویت در انتهای صفحه ایمیل ارسالی، کلیک نماید. بدین ترتیب ارسال پیام‌ها متوقف خواهد شد.

جمع‌آوری اطلاعات

✓ 5.5 کلیه اطلاعات مربوط به خدمات مورد استفاده کاربران، توسط صاپست ثبت و نگهداری می‌گردد. این اطلاعات شامل؛ اطلاعات حساب کاربری، لیست سفارش‌ها و تراکنش‌ها، سرویس‌های مورد استفاده کاربر، نوع مرورگر و پلتفرم مورد استفاده کاربر، آی‌پی کاربر، اطلاعات کوکی‌ها، صفحات مشاهده‌شده، آدرس پروتکل اینترنتی، ترافیک و دریافت مدخل ورودی به سایت، و مانند آن‌هاست. ✓ 6.5 صاپست از اطلاعات جمع‌آوری‌شده در راستای برخی اهداف ذیل استفاده خواهد نمود؛ شناسایی و احراز هویت کامل کاربر برای ارائه و فروش کالا یا خدمات رایگان یا غیررایگان به کاربران ارسال پیام و برقراری ارتباط با کاربر ارائه خدمات پشتیبانی رصد نیازمندی‌های کاربر جهت ارائه خدمات بهتر و با کیفیت ‌تر بهبود و گسترش و توسعه خدمات اطلاع‌رسانی درخصوص محصولات و خدمات و رویدادهای صاپست ✓ 7.5 صاپست می‌تواند بر روی سیستم‌های کاربران، داده‌هایی را به عنوان کوکی ذخیره نموده و در مراجعات بعدی کاربر به سامانه، از آن استفاده نماید. ✓ 8.5 از زمان ورود تا لحظه خروج کاربر از سامانه، IP مربوط به کاربر ثبت گردیده و تمامی فعالیت‌ها از جمله ثبت سفارش یا تغییر مشخصات یا دریافت کلمه عبور جدید (را علاوه بر ثبت در بانک‌های اطلاعاتی سامانه)، در بخش رویدادهای کاربر برای خود کاربر و شرکت قابل مشاهده خواهد بود.

ماده 6. دیدگاه‌ها و نظرات کاربران

✓ 1.6 صاپست در پذیرش یا رد یا اصلاح یا تصمیم‌گیری درخصوص نحوه نمایش کلیه دیدگاه‌های مندرج در سامانه، مخیر بوده و حسب صلاحديد خود اقدام خواهد نمود. ✓ 2.6 صاپست تابع قوانین و مقررات جاری جمهوری اسلامی ایران بوده و مسئولیت حقوقی و کیفری نشر هر دیدگاه، تنها بر عهده شخص منتشرکننده خواهد بود. صاپست به محض اطلاع از درج محتوای مجرمانه، نسبت به حذف مطلب و حسب صلاحدید، نسبت به اعلام مراتب به مراجع قانونی کشور اقدام خواهد نمود. ✓ 3.6 درج هرگونه دیدگاه در بخش نظرات کاربران، تنها با زبان فارسی مجاز خواهد بود. استفاده از ادبیات غیررسمی (ادبیات محاوره‌ای) یا عبارات ناقص یا اصطلاحات عامیانه یا فینگیلیش، مجاز نخواهد بود. ✓ 4.6 صاپست مسئولیتی در قبال بررسي صحت یا عدم صحت نظرات کاربران (اعتبارسنجی اظهارات کاربران) بر عهده نخواهد داشت. نمایش نظرات در سایت به هیچ وجه به منزله تایید آنها از سوی صاپست، نخواهد بود. ✓ 5.6 در صورت اعتراض یا اعلام نارضایتی اشخاص ثالث از دیدگاه‌های مندرج در سامانه، تنها در مواردی که محتوای مجرمانه صریحی در ديدگاه‌ها درج شده باشد، نسبت به حذف دیدگاه اقدام خواهد شد. در سایر حالات، حذف نظرات کاربران منوط به ارائه حکم قضائی است. ✓ 6.6 با توجه به ساختار بخش نظرات، از طرح سوال یا درخواست راهنمایی در این بخش اکیداً خودداری نمایید. صاپست صرفاً به درخواست‌هایی که از طریق پشتیبانی ارسال شده باشند ترتیب اثر خواهد دارد ✓ 7.6‌ درج اطلاعات شخصی یا غیر ضروری (از قبیل بیان راه‌های ارتباطی، نام و هویت افراد، درج عمومی لینک سایت‌ها یا آدرس ایمیل‌ها و شماره تماس‌ها، و غیره) در قسمت نظرات ممنوع است و صاپست حسب صلاحدید نسبت به حذف یا ویرایش دیدگاه اقدام خواهد نمود.

ماده 7. قوانین پشتیبانی

✓ 1.7 ارائه خدمات پشتیبانی، تنها پس از ثبت‌نام و ثبت سفارش در سامانه، امکان‌پذیر خواهد بود. ✓ 2.7 ارائه خدمات پشتیبانی، منوط به ارسال درخواست از سوی کاربر خواهد بود و صاپست صرفاً به درخواست‌هایی که در قالب درخواست پشتیبانی در سامانه ثبت شده باشند، ترتیب اثر خواهد داد. تبصره 1- صاپست هیچگونه تعهدی در قبال پاسخگوئی به درخواست‌های واصله از طریق سایر روش‌های ارتباطی (بجز درخواست پشتیبانی) برعهده نخواهد داشت. تبصره 2- در صورت بروز هرگونه اختلاف فیمابین صاپست و کاربران، تنها پرسش و پاسخ‌ها به عنوان محل استناد نزد مرجع حل اختلاف مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ✓ 3.7 کاربر موظف خواهد بود تا پیش از طرح درخواست خود در قالب درخواست پشتیبانی، ابتدا با جستجو در مرکز راهنمایی و قوانین و مقررات سامانه، توضیحات ارائه شده را بطور کامل مطالعه نموده و سپس اقدام به طرح درخواست نماید. چنانچه سامانه پیشتر به سوال مزبور پاسخ داده باشد، به درخواست پشتیبانی ارسالی ترتیب اثر داده نخواهد شد ✓ 4.7 بخش پشتیبانی سامانه صاپست به صورت آف‌لاین عمل نموده و بررسی درخواست‌های کاربران به ترتیب اولویت انجام خواهد شد. تبصره - زمان انتظار لازم برای ارائه پاسخ از سوی کارشناسان، تابع عوامل مختلفی از قبیل؛ امکانات فنی و منابع انسانی صاپست، حجم درخواست‌های کاربران و سایر عوامل، خواهد بود و صاپست تعهدی در خصوص زمان پاسخگوئی به درخواست پشتیبانی کاربران بر عهده نخواهد داشت. ✓ 5.7 بخش پشتیبانی صاپست به درخواست‌های تکراری کاربران ترتیب اثر نخواهد داد. ✓ 6.7 پاسخ کارشناسان صاپست از طریق ایمیل و هم در صفحه ارسال درخواست (پاسخ پشتیبانی) قابل مشاهده است. ✓ 7.7 پس از ارسال درخواست و دریافت پاسخ کارشناسان، چنانچه کاربر مایل به ارسال پاسخ مجدد باشد باید ضمن خودداری از ارسال درخواست پشتیبانی جدید، درخواست خود را ارائه نماید. ✓ 8.7 کاربر موظف خواهد بود تا مشکل و نیاز خود را به صورت کامل و واضح مطرح نماید. در صورت طرح نادرست درخواست از سوی کاربر، رسیدگی به درخواست‌ها با تاخیر مواجه خواهد شد. ✓ 9.7 در صورتی که درخواست کاربر در وضعیت "در حال بررسی" قرار داشته و یا به بخش خاصی ارجاع شده باشد، کاربر می‌باید تا زمان دریافت پاسخ، منتظر بماند و از هر اقدام دیگری خودداری نماید. ✓ 10.7 جهت پیگیری بهتر و بررسی سریعتر درخواست‌ها، کاربر موظف خواهد بود تا یک عنوان مناسب برای درخواست خود انتخاب نموده و از طرح عنوان‌های کلی (از قبیل؛ سوال، مشکل، کمک، سالم، و غیره) خودداری نماید. ✓ 11.7 کاربر موظف خواهد بود تا در هنگام انتخاب بخش مورد نظر جهت ارسال درخواست خود، دقت لازم را مبذول نماید باشید، در صورت انتخاب نادرست واحد مربوطه، درخواست کاربر با تاخیر مواجه خواهد شد. ✓ 12.7 درج هرگونه درخواست در بخش پرسش و پاسخ‌ها، تنها با زبان فارسی مجاز خواهد بود. استفاده از ادبیات غیررسمی (ادبیات محاوره‌ای) یا عبارات ناقص یا اصطلاحات عامیانه یا فینگیلیش، مجاز نخواهد بود و به اینگونه درخواست‌ها ترتیب اثر داده نخواهد شد. ✓ 13.7 درج هرگونه توهین و تهدید در بخش پرسش و پاسخ‌ها، تعقیب کیفری شخص خاطی را در پی خواهد داشت. ✓ 14.7 صاپست به درخواست‌های نامعقول، تکراری، غیرمتعارف، غیرقانونی، و خلاف قوانین ومقررات سامانه، ترتیب اثر نخواد داد و وضعیت درخواست پشتیبانی در حالت "بسته شده" قرار خواهد گرفت. ✓ 15.7 درخواست‌های کاربران عضو سامانه تنها از طریق درخواست پشتیبانی قابل پذیرش خواهد بود و به درخواست‌های ارسالی از طریق ایمیل، تلفن، فکس، وغیره، ترتیب اثر داده نخواهد شد. ✓ 16.7 چنانچه رسیدگی به درخواست کاربر، نیازمند ارسال پاسخ متقابل کاربر به سوال صاپست باشد، کاربر موظف خواهد بود تا در اسرع وقت به سوال سامانه پاسخ دهد. عدم همکاری کاربر منجر به بروز تاخیر در رسیدگی‌های صاپست خواهد شد.

ماده 8. موارد تکمیلی

✓ 1.8 چنانچه بخشی از قوانین و مقررات، براساس رای مرجع رسیدگی‌کننده، فاقد اعتبار یا غیرقابل اجرا شناخته شود، صرفاً آن بخش از قوانین بلااثر شده، لیکن سایر مواد و مفاد همچنان معتبر و لازم الاجرا خواهد بود. ✓ 2.8 تنها کانال ارتباطی رسمی جهت ارائه درخواست‌های کاربران، سیستم پشتیبانی خواهد بود و صاپست صرفاً به درخواست‌هایی که در قالب درخواست پشتیبانی در سامانه ثبت شده باشند، ترتیب اثر خواهد داد. صاپست هیچگونه تعهدی در قبال پاسخگوئی به درخواست‌های واصله از طریق سایر روش‌های ارتباطی (بجز پشتیبانی) برعهده نخواهد داشت. در صورت بروز هرگونه اختلاف فیمابین صاپست و کاربران، تنها پرسش و پاسخ‌ها به عنوان مستند لازم جهت تصمیم‌گیری نزد مرجع حل اختلاف محسوب خواهد شد.

ماده 9. فورس ماژور

✓ 1.9 هر گاه به علل فورس ماژور صاپست نتواند تمام یا بخشی از تعهدات خود را ایفا نماید، عدم انجام تعهد به منزله نقض توافقات و قوانین و مقررات سامانه تلقی نخواهد شد. تبصره – در حالت فورس ماژور، صاپست مسئولیتی در قبال جبران خسارات وارده بر کاربران برعهده نخواهد داشت. ✓ 2.9 تشخیص مصادیق فورس ماژور (بجز در مصادیق عرفی از قبیل سیل، زلزله، و غیره)، بر عهده مرجع داوری خواهد بود. تبصره 1- هر گونه ایجاد اخلال یا توقف در فعالیت‌های صاپست، چنانچه از سوی نهادهای قانونی کشور باشد، از مصادیق فورس ماژور تلقی می‌گردد. تبصره 2- ایجاد اخلال و تخریب در داده‌ها یا عملکرد سامانه از سوی اشخاص ثالث (از قبیل هک و نفوذ به سامانه توسط هکرها، بروز حملات سایبری)، از مصادیق فورس ماژور تلقی می‌گردد. تبصره 3- فیلترینگ سامانه از سوی نهادهای قانونی کشور (چنانچه فیلترینگ بدون اعلام تذکر قبلی از سوی کمیته تعیین مصادیق مجرمانه یا نهاد رسیدگی‌کننده اتفاق افتاده باشد)، از مصادیق فورس ماژور تلقی می‌گردد. تبصره 4- قطع دسترسی به سامانه یا ایجاد اخلال و تخریب در داده‌ها از سوی دیتاسنتر و شرکت ارائه‌دهنده خدمات میزبانی یا خدمات اینترنتی، از مصادیق فورس ماژور تلقی می‌گردد.

ماده 10. حل اختلاف

✓ تبصره 1- چنانچه شوراي انتظامي سازمان نظام صنفي رایانه ای کشور پس از گذشت 3 ماه از تاريخ طرح رسمي دعوا نزد اين مرجع، اقدام به صدور راي بدوي ننمايد، حل اختلاف از طریق مراجع قضایی صالحه جمهوري اسلامي ايران در شهرتهران پیگیری خواهد شد. ✓ تبصره 2- راي مرجع حل اختلاف براساس قوانین و مقررات سامانه و قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران صادر خواهد شد. ✓ تبصره 3- پیش از طرح دعوا نزد مرجع داوری یا محاکم قضائی، کاربر موظف خواهد بود تا در صورت بروز هر گونه مشکل، ابتداً مشکلات و اعتراضات خود را از طریق سیستم پشتیبانی در سامانه ثبت نموده و شناسه پیگیری دریافت نماید. چنانچه ظرف مدت 14 روز کاری از زمان صدور شناسه پیگیری، سامانه صاپست به شکایات و اعتراضات کاربر ترتیب اثر ندهد، کاربر می‌تواند جهت پیگیری بعدی به مرجع داوری مراجعه نماید. کلیه اختلافات و دعاوی ناشی از این توافق‌نامه و یا راجع به آن (از قبیل اختلاف درخصوص انعقاد، انحلال، اعتبار، فسخ، نقض تعهدات، تفسیر مواد یا نحوه اجرای مفاد، ارزش‌گذاری‌ها و برآورد خسارات، و غیره) از طریق ارجاع امر به مرجع داوری، قابل حل و فصل خواهد بود. رای مرجع داوری، قطعی و لازم الاجرا است. طرفین (کاربر و صاپست) بدواً شوراي انتظامي سازمان نظام صنفي رايانه‌اي کشور (مرکز داوري سازمان نصر کشور) را به عنوان داور مرضی‌الطرفین انتخاب نمودند. در صورت استنکاف از انجام داوری، موضوع از طریق مراجع قضائي شهر تهران قابل پیگیری خواهد بود.

Post
Ide-Bonyan-Sharif
logo-samandehi
انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه های اینترنتی شهر تهران(کسب و کار های اینترنتی)
twitteraparatlinkedineitaabale-app
sapost-white-logo

تمام حقوق مادی و معنوی این سرویس

(وبسایت اپلیکیشن) متعلق به شرکت ایده بنیان شریف میباشد